KETTLEBELL TRAINING

Kettlebell training zorgt voor een extreme all round fitness work-out. Er is geen enkele methode die zo snel gelijktijdig kracht en flexibiliteit verbetert. Kettlebell training is geschikt voor iedereen: voor mannen en vrouwen van elke leeftijd en met elk trainingsniveau.

Kettlebell training: de inhoud
Als dit programma het best past bij jouw doelen, dan ontvang je van ons een persoonlijk trainingsschema. De kracht van de Kettlebell is voor een groot deel te danken aan de trainingstechniek en de zeer gerichte oefeningen. Daarnaast speelt ook de vorm van de Kettlebell een grote rol. Dit is een gietijzeren gewicht dat veel weg heeft van een afgeplatte kanonskogel met een dik handvat eraan.

Een Kettlebell training kent veel bewegingen en oefeningen waarmee je doelgericht traint op onder andere:

  • Meer algehele kracht en flexibiliteit.
  • Betere stabiliteit en kracht bij plotselinge stop- en draaibewegingen.
  • Sterker heupgewricht.
  • Sterkere rug.
  • Flexibiliteit, kracht en stabiliteit van schouders.
  • Betere grip en meer kracht en stabiliteit in pols en onderarm.

Train je 2x per week een half uur, dan zie je al binnen een maand duidelijk verbetering in je kracht, uithoudingsvermogen en gezondheid. De Kettlebell is regelmatig onderdeel van onze personal training en teamtraining.

Certified Master Kettlebell Instructor
Als je het beste uit Kettlebell wilt halen, is het belangrijk om de technieken direct veilig en goed aan te leren. Onze Kettlebell instructeurs zijn fysiotherapeuten die na uitgebreide opleiding gecertificeerd zijn deze training te geven. Jaarlijkse nascholing is noodzakelijk om het certificaat te behouden.

Meer informatie over de vergoedingen kun je hier lezen.