ADEMHALINGSTHERAPIE

Ademhalingstherapie geeft verlichting bij longaandoeningen en bij stress- en spanningsklachten. Het is een praktische vorm van fysiotherapie die je klachten snel en doeltreffend aanpakt met gerichte ademhalings- en ontspanningstechnieken.

Ademhalingstherapie: de behandeling

Bij longaandoeningen
Heb je een longaandoening, dan beperkt dat de manier van ademhalen behoorlijk. Ademhalingstherapie leert je daarmee omgaan. De insteek is praktisch. Hoe vang je een benauwdheidsaanval op of hoe hoest je zonder dat het je te veel uitput. De combinatie van inspanning, houding en goede ademhaling is daarbij enorm belangrijk. We helpen je een goede conditie op te bouwen én te behouden. Daarnaast geven we advies over sport en medicijninname.

Bij stress- en spanningsklachten
Niet alleen werkdruk, maar ook het verlies van dierbaren, conflicten, overbelasting en andere emotionele gebeurtenissen kunnen stress veroorzaken. Dat uit zich in een breed scala aan klachten, van vermoeidheid tot tintelingen en van hartkloppingen tot hyperventilatie. Het is verrassend hoe goed ademhalingstherapie dat soort klachten aanpakt.

Omdat het bij deze vorm van fysiotherapie gaat om het aanleren van praktische oefeningen, bereiken we over het algemeen snel resultaat. Door naar het totale lichaam te kijken, streven we ernaar om je binnen 1 tot 5 behandelingen klachtenvrij te laten zijn. Door onze visie en behandelmethodes herstel je 50 tot 80% sneller. Daarna ken je de technieken en kun je ze inzetten wanneer je ze nodig hebt. Het is een methode die bijzonder goed past binnen de visie van zelfredzaamheid van onze praktijk.

Meer informatie over de vergoedingen kunt u hier lezen.